Thursday

Set Menyusu Shaklee Pilihan Terbaik Ibu Menyusu

Yup. Saya bermula dengan set menyusu. Mula-mula memang beli trial set. Sebulan. Alhamdulillah... dapat menjadi supplier susu ibu yang berjaya. Badan pun energetic. Dua bulan. Addicted. Lepas tu, argh.. tak boleh jadi. Kena daftar ahli sebab nak harga murah daripada biasa.

Bermula dari situlah saya seadanya sekarang. Saya menjadi pengguna tegar Shaklee. Dulu-dulu suami macam tak pandang jer apa yang saya makan, yang saya telah, ye lah orang anti supplement. Tapi sekarang, sendiri dok tolong saya promote, share. Sebab dah terjebak jugak dengan Shaklee. Hehehe. Ambik kau.

Oh, ya. Nak tau set menyusu yang mana yang saya ambik mula-mula dulu? Alaaa... yang basic jer pun. Yang ada Vitalea, B Complex, Vitamin C & supplement ajaib yang bertindak sebagai milk booster, Alfalfa!

Alfalfa

Saya cerita dululah part Alfalfa yang dikatakan supplement ajaib ni. Hehehe. Kelebihan Alfalfa complex adalah sebagai 'milk booster' kepada ibu menyusu selain menyelesaikan masalah kesihatan wanita seperti merapatkan kembali keintiman, menyelesaikan masalah keputihan, dan yang paling utama merupakan detox (nyahkan toksin) kepada tubuh. Manfaat alfalfa kepada anak ialah menjadikan susu ibu lebih pekat membuatkan anak kesayangan kita lebih kenyang dan mendapat khasiat yang berkualiti. Selain itu, Alfalfa  juga membantu mengatasi masalah eczema bayi.


milk booster
Vitalea

Vitalea pula merupakan multivitamin terbaik yang terkemuka dan lebih komprehensif kerana mengandungi 23 vitamin dan mineral kritikal dalan jumlah yang seimbang untuk memantapkan kesejahteraan kesihatan kolon, hati, mata dan sistem imun dalam jangka masa panjang

Vita-lea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid @ beguk (penyakit tiroid ini terjadi kebiasaanya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea. selain itu juga, ia adalah antara supplement terpenting untuk diet atau slim yang mana kalau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit sentiasa tegang.

Ibu-ibu yang mengandung dan menyusukan anak, sangat digalakkan mengamalkan pemgambilan vitalea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan zat besi oleh si bu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak.
B Complex

B Complex Shaklee mengandungi 8 Vitamin B iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12, Asid Folik yang semulajadi dan 100% Biotin.

Asid folik yang digunakan adalah semulajadi dan dicipta oleh saintis Shaklee yang pertama seumpamanya di dunia. Ianya dihasilkan dengan kadar kebolehserapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti.
Asid folik semulajadi biasa tidak mudah diserap oleh tubuh kita dan 99% asid folik di pasaran terkini bersifat sintetik, dan bukannya semulajadi seperti yang ada di dalam Vitamin B Complex Shaklee. 
Vitamin B adalah vitamin larut-air; oleh sebab itu, sebarang lebihan akan terus disingkirkan melalui sistem pencernaan (sebab itu air kencing kita akan berwarna kekuningan sekiranya mengambil vitamin B). Jika tidak berwarna kekuningan itu bermakna anda mengalami kekurangan Vitamin B.
Yang paling best tentang B Complex ni mengurangkan tekanan emosi dan kelesuan. Biasalah bila baru lepas bersalain kita akan rasa stress sikit sebab masih lagi menyesuaikan diri dengan rutin baru yang ada baby, dan bf pulak tu. Sebab tu lah pentingnya B complex ni. 
Selain tu, orang kata nak cantik kena ambik B Complex. Dan kalo nak cantik kita tak boleh stress, nanti nampak tua, so ambil b complex untuk kawal kita punye stress. Selain tu B complex juga membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran, mencegah barah serviks, penyakit jantung dan kecacatan spina, menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik dan macam – macam lagi.


Vitamin C

Semua orang tau kelebihan vitamin C untuk kecantikan kulit. Selain tu, vitamin C amat diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu-tisu tubuh yang mana vitamin C membina kolagen iaitu protein penting yang melindungi tulang rawan, tendon, ligamen dan saluran darah. Selain itu pengambilan harian vitamin  C yang cukup membantu menyegerakan proses penyembuhan luka-luka, membaiki dan memelihara struktur tulang dan gigi.
Harga untuk keempat-empat vitamin ni juga sangat berpatutan kerana tempoh penggunaan sehingga 4 bulan! Tapi kalau korang rasa agak 'berat' untuk membeli sekaligus, jomlah PM saya. Saya juga menyediakan trial set kepada ibu-ibu yang memiliki low budget atau kepada yang baru ingin mencuba. Set ni memang sangat recommended untuk ibu-ibu yang berazam untuk fully breastfeed. Memang terbaeklah!


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Berminat atau ingin tahu lebih lanjut?
~Email ke mfaizura@gmail.com
~SMS | Whatsapp ke 019.875.9547
~COD untuk Kuching sahaja

No comments :

Post a Comment