Sunday

Ostematrix dan sembelit

Teringat 4 tahun yang lepas semasa mengandungkan anak pertama, Kakmim ada masalah membuang. Kalau time nak membuang tu, berpeluh-peluh sampai nak nangis je rasanya bertapa dalam toilet tu. Macam kelakar jugak la kalau diingatkan time tu. Sampaikan terpaksa pergi ke klinik time tu. Malunya masa cakap masalah bila jumpa doktor. Hehehe...

Apakah sembelit?

Dari sudut perubatan, sembelit berlaku apabila seseorang membuang air besar dengan kurang tiga kali seminggu. Golongan warga emas berusia 65 tahun ke atas dikatakan lebih mudah mengalami sembelit.

Sifat najis akibat sembelit tidak semestinya bersifat keras, kering dan berketul. Ramai penghidap sembelit perlu meneran bagi mengeluarkan najis tersebut. Sembelit menyebabkan penghidap berasa tidak puas buang air besar, perut membuncit atau sakit perut.

Bahayanya sembelit
Sering sembelit boleh menimbulkan menyebabkan beberapa simptom seperti bau mulut dan tubuh yang tidak menyenangkan, selain sukar menumpukan perhatian, mengantuk, malas, lesu kronik, artritis, hilang selera makan, sakit kepala dan masalah kulit.

Sembelit berpanjangan yang tidak diatasi akan menyebabkan kanser kolon.

Mengatasi sembelit dengan Shaklee

Ya, dulu semasa mengandungkan anak pertama, Kakmim tak kenal lagi Shaklee. Kalau dari dulu lagi dah tau pasal Shaklee mungkin time tu takdelah masalah nak membuang. Sekarang sembelit takde lagi dengan mengamalkan Ostematrix setiap malam sebelum tidur. Kakmim dan suami memang selalu ingat-mengingati antara satu sama lain, "dah ambik Oste ke belum?". Hehehe. Memang sebotol Ostematrix kat rumah kami tak sampai sebulan dah habis. Ye lah, seorang telan 4 tabs, sebab tu lah Ostematrix memang tak boleh putus stok di rumah.


Apakah fungsi Ostematrix?

Ostematrix mengandungi bukan sahaja Kalsium tetapi juga Magnesium yang berfungsi untuk melancarkan pergerakan usus dan menyerap air dalam badan. Oleh sebab itu digalakkan mengambil air sebanyak 3 liter sehari untuk mengimbanginya. Ia juga merangsang pergerakan otot dan usus adalah otot terpanjang dalam badan kita. Apabila usus digerakkan dengan lancar, sembelit tidak akan berlaku.

Siapakah yang perlukan Ostematrix?

•Wanita hamil
•Ibu menyusu
•Mereka yang sering menghadapi masalah sembelit
•Mereka yang menghadapi masalah mengambil susu untuk keperluan kalsium
•Mereka yang berlebihan berat badan untuk membina kepadatan tulang
•Mereka yang kurang kalsium dan berisiko untuk menghidap osteoporosis

Apakah kelebihan Ostematrix Shaklee?

•1 tablet = 250mg Kalsium = 1gelas susu
•4 biji Ostematrix = 100% keperluan Kalsium harian!
•Tiada silika gel digunakan
•Tiada pemanis, perasa dan pewarna tiruan digunakan

Walau bagaimanapun, hati-hati jugak dengan pemilihan suplemen kalsium kerana suplemen kalsium sahaja memang akan menyebabkan sembelit. Hanya suplement kalsium yang dilengkapi dengan magnesium sahaja yang dapat mengatasi sembelit. Ostematrix membantu mengatasi sembelit kerana Ostematrix dilengkapi dengan kandungan kalsium dan magnesium yang seimbang.


Bagaimana caranya untuk memilih supplement kalsium yang bagus?
  1. Harus mengandungi sekurang-kurangnya Magnesium dan Vitamin D untuk membantu penyerapan kalsium. OsteMatrix Shaklee mengandungi Magnesium, Fosforus, Vitamin D, Zinc, Kuprum, Manganese dan Boron untuk memastikan 99% kadar penyerapan.
  2. Elakkan supplement yang dibuat dari tulang dan dolomite kerana ia boleh menyebabkan keracunan plumbum.
  3. Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan bertoksin dalam proses menyerap mineral


Cara pengambilan Ostematrix

Sajian harian hanyalah terhad kepada 4 tablet. Diambil 2 tablet selepas sarapan pagi dan 2 tablet sebelum tidur.

Pantang larang dan nasihat pengambilan

Ostematrix digalakkan diambil bersama produk tenusu seperti susu. Bagi yang tak dapat minum susu, dengan air mineral atau air suam pun boleh.

Harga sebotol Ostematrix

Sebotol Ostematrix mengandungi 120 tablet dan berharga RM61.00



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Berminat atau ingin tahu lebih lanjut?
~Email ke mfaizura@gmail.com
~SMS | Whatsapp ke 019.875.9547
~COD untuk Kuching sahaja

No comments :

Post a Comment