Saturday

Kelebihan jadi ahli Shaklee

Ramai yang salah tanggapan, jadi ahli Shaklee mesti jadi distributor Shaklee. Sebenarnya tidak. Sekiranya kita nak jadi ahli hanya untuk kegunaan sendiri pun takpe. Tak salah pun.

Keistimewaan jadi ahli Shaklee


Sebenarnya masih ramai yang tak tahu berapa yang nak kena bayar kalau nak mendaftar sebagai ahli Shaklee. Anda cuma perlu melabur RM65 untuk seumur hidup. Dan anda dan suami anda telah menjadi ahli Shaklee.

Walaubagaimanapun, Shaklee telah menetapkan setiap postage ke Semenanjung Malaysia ialah RM10 dan ke Sabah/Sarawak ialah RM20. So kalau anda berada di Kuching, Sarawak, anda cuma perlu membayar RM65 + RM20 kepada penaja atau upline atau dalam Shaklee dipanggil 'mak' anda. Dan selebihnya 'mak' anda akan uruskan.

Clear kan pasal RM10 dan RM20 tu? Semua tu memang Shaklee tetapkan ye. Bukan kami yang saja-saja mintak. Nanti HQ yang akan terus pos member kit ahli bari terus ke depan pintu rumah masing-masing.

Dari segi pendaftaran pulak, now Shaklee go online. So semuanya di hujung jari saja. Anda cuma perlu memberi info mengenai diri anda kepada bakal 'mak' anda untuk didaftarkan secara online. Kalau saya, lepas daftar, saya terus bagi link dan no id supaya 'anak' baru ni boleh terus sign in dan menggodek mana-mana yang perlu. Senang kan?

Nak order pulak? Alahai, takyah risau. Kan dah cakap Shaklee go online. Semuanya di hujung jari kan? Nak order pun, klik-klik jer. Apa yang anda perlukan? Kad debit atau kad kredit je. Pilih barang, masukkan nombor kad kredit atau debit dan klik klik. Setel! Tunggu jer GDEX ketuk pintu umah korang bawak kotak Shaklee. Mudahnya... takdelah sampai berpeluh-peluh nak Q di branch.

Cawangan Shaklee? Oh ya, klik link ni http://www.shaklee.com.my/bm/branch.asp untuk mengetahui di mana cawangna Shaklee berada. Bagi yang suka berjalan-jalan tu, boleh jugak kalau nak ke branch. Tapi macam saya yang di Kuching ni, memang depan laptop jer lah kalau nak shopping. Shaklee. Hehehe. Kalau di sini, beli lebih daripada RM1K tak perlu bayar postage. 

Postage dari Sabah/Sarawak RM20 tadi kan? Tak kira banyak ke, sikit ke, besar ke, kecil ke, memang mandatori RM20 tapi kalo melebihi RM1K memang mandatori free postage. Tapi.... ada tapinya. Kalau mendaftar dengan saya, selalunya saya akan tolong 'anak;anak' order supaya dapat save postage either kongsi postage atau free postage terus! Lepas tu ready stock pulak available. Saya faham, kat Kuching memang takde branch, takpe saya ada, apa guna jadi 'mak' korang kan? Saya memang simpan stok untuk 'anak-anak' saya.

Dan sekiranya ada yang nak serius jadikan Shaklee part time business. Saya akan bantu korang.  Personal coaching & group couching memang sentiasa ada untuk mereka yang benar-benar nak serius dengan Shaklee. Alhamdulillah sejak menyertai Shaklee memang setiap bulan makan gaji Shaklee pada tengah bulan. Pada mulanya jadi ahli untuk makan sendiri jer tapi ahkirnya terjebak jugak sehingga sekarang. Alhamdulillah.

Bercakap pasal group coaching, jangan risau. Kalau jumpa pun sekali-sekala jer. Paling selalu diskusi dalam Whatsapp je lah, ataupun FB group atau webinar. Webinar ni ala-ala teleconferense tapi kita dengar audio jer lah. Kekadang tu ada slaid lagi. Ye lah hendak seribu daya, tak nak ilmu bagi la seribu dalih. 

Paling best sebenarnya tentang Shaklee, dari kumpulun kecil kita ada lagi kumpulan yang lagi besar. Ukwah dan network pun bertambah. Amalan rohani alhamdulillah pun bertambah kerana dari grup-grup ni memang kita selalu diingatkan untuk tidak melupakan Yang Maha Pencipta yang telah memberikan kita rezeki dalam Shaklee.

Panjang pulak ye saya bercerita. Nak tau lebih lanjut boleh lah Whatsapp. Orang-orang Sarawak, kamek memang local Sarawakian. Dan diam di Kuching. Mun nak bertanyak, sila jak. Sik salah nak bertanyak jak. Yang di Semenanjung pun kalo berminat boleh je. Sekarang zaman FB, zaman Whatsapp. Takde masalah komunikasi pun. 'Mak' dan 'nenek' dari Semenanjung pun selalu turun ke Kuching jumpa 'anak-anak' di sini. Sesambil jalan-jalan, sesambil menyebarkan ilmu Shaklee, sesambil merapatkan ukhwah. Banyaknya kelebihan bila berShaklee.

Jom-jom. Nak tak tau saya di bawah group Shaklee yang mana? Of course lah group yang paling best. Chatting jom! 019.875.9547 Whatsapp yer. Daaaa~

Orang PJ nak beli produk Shaklee? Whatsapp or sms jak, kelak boleh COD jumpa di sine-sine. Shaklee best!


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Berminat atau ingin tahu lebih lanjut?
~Email ke mfaizura@gmail.com
~SMS | Whatsapp ke 019.875.9547
~COD untuk Kuching sahaja

No comments :

Post a Comment