Tuesday

Tekanan darah saya rendah!

Minggu lepas member kakmim di ofis bawak bendalah untuk cek tekanan darah di ofis. Entah kenapa lah dia bawak, kakmim pun kurang pasti. Dah ada peluang, kakmim pun try ler jugak nak cek BP. Bila cek, bacaan sistolik kakmim 99 jer. Semua diorang pakat BP kakmim rendah. Risau ler jugak.  Ari ni kakmim berkesempatan nak cek dengan Pakcik Google berkenaan bacaan sistolik dan diastolik tu. Rupanya normal jer BP kakmim. Isk.. buat risau je. Tu la lain kali takyah percaya cakap orang 100% terus eh. Tapi still jugak la kakmim kena berhati-hati.


Apakah Vitalea ni? 

Vitalea ni sebenarnya multi vitamin multi mineral yang pertama kali dicipta di dunia oleh Dr. Shaklee. Ia  merupakan gabungan 28 nutrient penting yang diperlukan oleh tubuh kita untuk kekal sihat dan bertenaga.

Pada mulanya Vitalea yang dicipta adalah dalam bentuk cecair tetapi teknologi yang semakin maju dan berubah telah mengubah bentuk Vitalea daripada cecair kepada bentuk sekarang, tablet. Setiap tablet Vitalea mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayur-sayuran dan buah-buahan.

Fungsi-fungsi Vitalea ialah:

  • Penambahan tenaga segera, memberi kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian
  • Pelengkap nutrisi, terutamanya bagi mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anaemia
  • Penting untuk kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar
  • Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan
  • Merupakan elemen penting pada sel tubuh, kerana ia menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.
  • Ia juga berperanan dalam melindungi organ, melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.



Oleh itu, bagi mereka yang mempunyai masalah tekanan darah rendah ataupun selalunya di KKIA nurse salu cakap HB low, disarankan ambik Vitalea 2 biji sehari. Kalau kita tengok kandungan Vitalea memang dah lengkap dengan formula Iron untuk membantu menambah sel-sel darah merah.



Harga pun berpatutan uolls.. Tak mampu yang lain, cukuplah sekadar Vitalea untuk permulaan cara hidup sihat.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Berminat atau ingin tahu lebih lanjut?
~Email ke mfaizura@gmail.com
~SMS | Whatsapp ke 019.875.9547
~COD untuk Kuching sahaja

No comments :

Post a Comment